4 bankové taktiky, ktorým by ste nemali naletieť

Každý z vás už určite navštívil banku a zaobstaral si niektorý z jej produktov. Ale nenaleteli ste pritom na niektorý trik bankárov?

1. Informovanie klienta

Je veľmi pravdepodobné, že ak sa o jednom produkte bude informovať na v rôznych bankových pobočkách, dostanete rozdielne odpovede. Ba dokonca môžu byť úplne protikladné, píše portál Finančná Hitparáda.

Čo s tým? Ideálne je mať všetky „sľuby“ bankárov na papieri. Vypýtajte si podklady a formuláre a zapíšte si dátum a meno zamestnanca, s ktorým ste komunikovali.

2. Lákanie klienta

Niektorí bankoví úradníci nemajú problém vymyslieť si benefit či podmienku produktu v snahe predať vám ho.

Čo s tým? Vždy žiadajte aby vám spomínanú podmienku našiel úradník v obchodných podmienkach. Neuspokojte sa s vetou, že to tam určite niekde je, len to momentálne nevie nájsť.

Triky, ktoré používajú banky. / Foto: pixabay.comTriky, ktoré používajú banky. / Foto: pixabay.com

3. Vyššie ako uvádzané poplatky

Vďaka refinančnému boomu viacerí ľudia zistili, že za refinancovanie platia viac ako by mali.

Čo s tým? Sťažujte sa v banke. Ak neuspejete využiť služby bankového ombudsmana alebo Národnej banky Slovenska.

4. Výhodnejšia ponuka

Výhodnejšia ponuka nie je len výsledkom konkurenčného boja medzi bankami. Panuje totiž aj rivalita medzi pobočkami tej istej banky.

Čo s tým? Ak chcete skutočne ušetriť navštívte viacero pobočiek tej istej banky a možno budete mať šťastie. Pobočkoví riaditelia ale aj pracovníci majú rôzne kompetencie a možnosti ponúknuť vám výhodnejšie podmienky či výnimky. Bankoví úradníci radi plnia plány práve svojej pobočky.

Ak chcete lepšie rozumieť svojim peniazom, kliknite SEM