Ak voláte s bankou nebuďte nervózny. Môžu vás označiť za rizikového

Banky dnes analyzujú nie len klientove sociálne siete, ale aj jeho hlas počas telefonátov.

Keďže na Slovensku rekordne rastie počet úverov a hypotéke a tak hrozí ich nesplácanie, banky začali využívať sofistikované nástroje, vďaka ktorým budú ľahšie vymáhať dlhy, píše portál sme.sk. Banky skúmajú napríklad sociálne siete ale aj dlžníkov hlas, povedal riaditeľ pre bankový sektor spoločnosti Softec Peter Polák v diskusnej relácii tablet.tv.

"Dlžník si musí byť istý, že veriteľ si bude o ňom zisťovať informácie a kontakty aj prostredníctvom sociálnych sietí. Rôzne inštitúcie môžu počas telefonátu merať hlas človeka, s ktorým volajú, a tak zistiť, či je nervózny a či napríklad klame. Na základe takéhoto vyhodnotenia ho možno preradiť do rizikovejšieho segmentu," uviedol s tým, že dlžníkov možno rozdeliť do viacerých skupín a veritelia prispôsobia vymáhanie konkrétnej osobe.

"Na niekoho možno zapôsobí, keď dostane na papieri s pečiatkou upozornenie. Na mladších zapôsobia skôr upozornenia cez sociálne siete," dodal Polák.

V slovenských bankách pribúdajú spotrebné úvery nesplácané viac ako tri mesiace, celkovo už majú hodnotu 400 miliónov eur, čiže takmer 9 percent spotrebných úverov. Podľa Poláka sa bude situácia pre dlžníkov zhoršovať.

Ak sa nechcete dostať do problémov, klinite SEM