Dobro pre klienta, nie pre banku

Chcem sa ráno prebudiť s vedomím, že som pre klienta spravila to, čo bolo pre neho najlepšie a nie to, čo je dobré pre banku, píše vo svojom blogu senior reprezentantka Terézia Pešková.

Vyštudovala som Obchodnú akadémiu so zameraním na dane, no po príchode na daňový úrad som si povedala: „Toto nie je to, čo by som chcela robiť“. Potrebujem komunikovať s ľuďmi a nie sedieť v kancelárii ako šedá myš.

A tak som v roku 1999 začala svoju kariéru v oblasti bankovníctva, počas ktorej som nazbierala veľa skúseností. A to nielen v oblasti komunikácie s klientami, ale hlavne som sa stále zdokonaľovala v technikách a produktoch. Zmenila som svoj imidž – vymenila som rifle a tenisky za blúzku, kostým a lodičky. Zo šedej myšky sa stala banková poradkyňa a neskôr vzťahová manažérka.

Zmena bola nevyhnutná

Keď sa mi podarilo spoznať cenné papiere a klienti mali vo veľkom záujem o ich nákup, bola som šťastná. Treasury bolo to, čo ma napĺňalo – riešiť obchody na burzách celého sveta. Jediným mojím snom bola spokojnosť mojich klientov. Súkromné sny som akosi neriešila, venovala som sa rodine. Čas ubiehal a stále som bola v práci iba číslo, ktoré znamenalo iba ďalší výkonný človek v štatistike, no pre mňa to neznamenalo ďalší posun ale skôr stagnáciu a tlak na výkon v plánoch. Tak som si povedala, že stačí. Už nechcem byť číslo, ale chcem si plniť to, čo som dlho odkladala. Plniť si svoje sny a plniť sny svojim klientom.

Prišlo to pravé

V tom prišla ponuka od Richarda Buzinkaia, aby som skúsila Salve. Počula som o ňom síce už dávnejšie, no vnímala som ho ako sprostredkovateľskú spoločnosť. Až po absolvovaní supersoboty pri prednáške pána Vladimíra Kozového som si povedala: „Toto je niečo iné, ako som vnímala ja. Tu môžem rásť a v podstate ma to nič nestojí.“

Prišli prvé úspechy, prvé postupy v kariére a to ma začalo napĺňať. Vďaka lokálnym akciám a odborným seminárom sa človek vzdeláva a dostáva nové a nové nástroje, ako byť lepší. No čo si človek z toho zoberie do praxe, je iba na ňom.

Nechcem byť iba číslo v banke, chcem sa ráno zobudiť s vedomím, že som pre klienta spravila to, čo bolo pre neho najlepšie a nie to, čo je dobré pre banku. Tlak na plnenie plánu odpadol a tak i stres z toho, čo bude ďalej. Firma mi umožňuje rásť a byť lepšia.

Skutočne sa mi zmenil život a to rapídne. Zo šedej myšky sa zrazu stal človek, ktorý zmenil imidž, no nezmenila som to hlavné – SOM stále sama sebou.

Vždy som chcela viac a za tým si pôjdem. Možno to chvíľu potrvá, no mám pred sebou veľké výzvy a sny. Moje sny sa stávajú pomaly skutočnosťou. Tým narastá i spokojnosť v rodine a rodina je základ. Salve sa stalo mojou druhou rodinou.