Dve poistky a takmer žiadne plnenie. Zistite, či podobná nepríjemnosť hrozí aj vám

Dve poistky a takmer žiadne plnenie. Zistite, či podobná nepríjemnosť hrozí aj vám

Myslite na to, že ak robíte akýkoľvek zásah do zmluvy, hlavne, čo sa týka prechodu zo starého produktu na nový, vzťahujú sa na vás aj nové poistné podmienky, píše špecialistka Salve Erika Hadbávna.

Ak meníte poistku príliš často, môže sa vám to škaredo vypomstiť 

Myslite na to, že ak robíte akýkoľvek zásah do svojej zmluvy, hlavne, čo sa týka prechodu zo starého produktu na nový, alebo si prikupujete v existujúcej zmluve nové pripoistenia, vzťahujú sa na vás aj nové poistné podmienky, píše špecialistka Salve Erika Hadbávna. 

Nedávno ma jedna moja známa poprosila o pomoc a odbornú radu, nakoľko mali s manželom pocit, že pri poistnej udalosti a výplate poistného plnenia nepostupovala poisťovňa správne. Vyplatili im len časť peňazí, a aj to nie z každého poistného krytia. 

Plnila poisťovňa správne? 

Išlo o to, že manžel mal uzatvorenú poistnú zmluvu na určité typy poistných udalostí už niekoľko rokov. Po narodení dvojičiek však chceli zmluvu upraviť respektíve zahrnúť do nej aj deti. Takže starú zmluvu zrušili a uzatvorili novú. Čo čert nechcel, manžel musel asi o dva mesiace po uzatvorení novej zmluvy podstúpiť operáciu s dlhodobou práceneschopnosťou. Poisťovňa im však vyplatila iba poistné plnenie za práceneschopnosť za 7 dní PN-ky zo starej zmluvy, ale z novej zmluvy, v ktorej mali krytý aj chirurgický zákrok nedostali vyplatené nič. 

Bohužiaľ po preštudovaní oboch zmlúv som dospela k záveru, že rozhodnutie poisťovne bolo správne. Vyplatili im všetko, na čo mali v rámci starej zmluvy nárok a z novej zmluvy si uplatniť nemohli nič, pretože im ešte neuplynula nová čakacia doba. Obaja boli z toho sklamaní, a rozmýšľali aj nad zrušením zmluvy. 

Dve poistky a žiadne plnenie. Na vine môžete byť aj vy sami. / Foto: pixabay.comDve poistky a žiadne plnenie. Na vine môžete byť aj vy sami. / Foto: pixabay.com

Čakacia doba vás môže pripraviť o peniaze 

Veľa ľudí si neuvedomuje, že ak robí akýkoľvek zásah do svojej zmluvy, hlavne, čo sa týka prechodu zo starého produktu na nový, alebo si prikupujú v existujúcej zmluve nové pripoistenia, vzťahujú sa na nich aj nové poistné podmienky. Hlavne v prípade čakacích dôb. 

Čakacia doba slúži hlavne na to, aby sa aj poisťovne chránili pred rôznymi špekulantmi a zneužívaním poistného plnenia. Spravidla sa určuje čakacia doba na 6 mesiacov, u niektorých typoch ochorení aj špeciálna čakacia doba napríklad 9 alebo 12 mesiacov. Všetky tieto informácie musia byť klientovi oznámené pred podpisom poistnej zmluvy a sú jasne zadefinované vo všeobecných aj v osobitných poistných podmienkach, ktoré musia byť súčasťou každej poistnej zmluvy. 

Najprv zvážte, či zmenu naozaj potrebujete 

Preto naše odporúčanie znie, ak sa rozhodnete pre akékoľvek zmeny alebo nákup nových poistných produktov nechajte si tieto informácie podrobne vysvetliť, aby ste potom neboli nepríjemne prekvapení pri náhodnej poistnej udalosti. Každý profesionálny sprostredkovateľ by vám tieto údaje mal vopred oznámiť už pri predstavovaní produktu.

Ak potrebujete radu v oblasti životného poistenia, kontaktujte Salve finančného poradcu TU.

Erika Hadbávna

Patrí medzi investičných expertov Salve a venuje sa aj životnému poisteniu.

Viac od autora →