Na akých klientov si treba dať pozor

Je v záujme banky aj sprostredkovateľa úveru, aby sa klient nedostal do finančných ťažkostí, a preto mu môžu požičať len takú sumu, akú je vo svojej súčasnej situácii schopný splatiť...

Najväčšou chybou nových klientov o úver je, že žiadajú finančné prostriedky nad rámec svojich možností, píše portál ekonomika.sme.sk. Pravdepodobne o tom ani nevedia, chcú len väčší obnos peňazí, aby pokryli momentálne výdavky a dlhodobé hľadisko neriešia. Títo ľudia potrebujú finančného poradcu, ktorý im poradí, ako si naplánovať splátkový kalendár, prípadne nejaké sporenie na zlepšenie finančnej situácie.

Najhorší sú neplatiči a navyše klamári

Problémovejšími klientami sú tí, ktorí už v minulosti neplnili svoje úverové záväzky alebo ich nepriznajú. Ako sa vyjadril špecialista na úvery zo ZUNO banky, Jozef Dudáš: ,, Niektorí klienti neuvedú všetky úvery a inštitúcie, kde sú dlžníkmi. Niekedy opomenú uviesť aj to, že v minulosti meškali so splátkami pôžičiek.“ Najdôležitejším ukazovateľom pri žiadosti o pôžičku je percentuálna miera nákladov, pretože zohľadňuje okrem výšky úrokovej sadzby aj poplatky, ktoré sú s pôžičkou spojené a môžu ju výrazne predražiť.

Zamietnutie poskytnutia je v klientovom záujme

Je v záujme banky aj sprostredkovateľa úveru, aby sa klient nedostal do finančných ťažkostí, a preto mu môžu požičať len takú sumu, akú je vo svojej súčasnej situácii schopný splatiť. Nie nadarmo sa hovorí, že každý si môžeme vyskakovať len do výšky svojho príjmu. „Žiadosti klientov, ktorí si v minulosti neplnili svoje úverové záväzky riadne a včas, sú zamietnuté,“ skonštatovala riaditeľka marketingu a komunikácie v Prima banke Eva Čonková.