Nedôverujete online nákupom? Ak budete dodržiavať tieto kroky, obavy môžu ísť bokom

Blížia sa Vianoce a objednaných darčekoch v online obchodoch pribúda čoraz viac. Ak máte z takéhoto nákupu strach, máme pre vás upokojujúcu správu.

Ak sa vám už niekedy stalo, že vám vami objednaný tovar z online nákupu neprišiel, máte právo na reklamáciu a vrátenie peňazí. Má to však jeden háčik, platba musela prebehnúť cez vašu platobnú kartu. Ak sa teda obchodník obohatil neprávom, môžete ísť do svojej banky, podať reklamáciu a následne si prevziať svoje peniaze späť. Aj keď máte na takýto druh reklamácie až 13 mesiacov, neodkladajte si ju. 

Online nákup bezpečne a spoľahlivo. Online nákup bezpečne a spoľahlivo.

Ak s vami predajca nekomunikuje, obráťte sa na vašu banku

Prvým krokom však nemusí byť priama reklamácia vo vašej banke. Skúste najprv kontaktovať predajcu a podať oficiálnu reklamáciu. Ak sa ale obchodník nevyjadruje a nekomunikuje s vami, požiadajte o pomoc vašu banku.
Keď už budete vo vašej banke, tá vás požiada o predloženie potrebných podkladov na reklamáciu. V takomto prípade musí banka reklamáciu takéhoto typu vyriešiť do 30 dní. Medzi týmto časom banka osloví príjemcu platby a následne ho vyzve o predloženie dokladov o spornej transakcii.
Určite si položíte otázku, čo ak obchodník odmieta dodať potrebné doklady? V takomto prípade má banka právo na strhnutie peňazí z jeho účtu a nasledovné vrátenie nespokojnému nakupujúcemu.

Pred tým ako nakúpite online, overte si predajcov .Pred tým ako nakúpite online, overte si predajcov .

Zvoľte si dôveryhodný online obchod

Ak sa už rozhodnete pre online nákup darčekov, zvážte to, u koho budete nakupovať. Online nákupy sú stále viac populárne, no nie vždy bezpečné. Zistite si preto ešte pred platbou, či je obchodník, ktorému sa chystáte poslať svoje údaje o platobnej karte naozaj dôveryhodný. Takýmto dôveryhodným obchodníkom je napríklad ten, kto svojmu zákazníkovi odošle jedinečný SMS kód.

Tipy, ako platiť online bezpečne

  • Predtým, ako pošlete informácie o vašej platobnej karte cez internet, uistite sa, že logo kľúča alebo zámku na spodnej strane okna vášho prehliadača nie je rozlomené a skontrolujte, či sa stránka na ktorej nakupujete začína vo forme https://.
  • Dbajte nato, aby bol operačný systém vášho prehliadača neustále aktualizovaný.
  • Spravte si krátky prehľad predajcov, u ktorých chcete nakúpiť. Serióznosť a spoľahlivosť sú nevyhnutnými atribútmi.
  • Spravte si priečinok vo vašom počítači alebo si založte šanón a uchovávajte si všetky potrebné dokumenty, poprípade mailovú komunikáciu o platbe a transakcii.
  • Nikomu sa nechce čítať malé písmenka. Pri online nákupe si však dávajte pozor a spravte si chvíľku na to, aby ste si prečítali podmienky a pravidlá daného predajcu. Venujte radšej 10 minút prieskumu, ako nepotrebný čas na vybavovanie reklamácií.
  • Poznáte prípady, keď predajca záhadne zmizol alebo si zrušil webovú stránku? Nenechajte sa oklamať a buďte pripravení. Zistite si telefónne číslo alebo e-mail na predajcu a zapíšte si ich pre prípad neskorších reklamácií.

Ak chcete poradiť v oblasti financovania vašich peňazí, kliknite sem