Meniť neustále poradcov a produkty sa vám vypomstí

Aj bežný klient môže získať rôzne výhody a benefity, len musí vedieť, ako na to a čo má pre to urobiť, píše regionálny riaditeľ Salve Miroslav Kykloš.

Za socializmu mali ľudia na výber jednu banku a jednu poisťovňu. Aj výber produktov bol veľmi obmedzený.

Potom v roku 1989 prišla zmena a na trh postupne prichádzali jednotlivé spoločnosti. Medzi prvými na trhu boli privatizačné fondy, potom sa cez Slovensko prehnali spoločnosti typu BMG, takzvané. nebankové spoločnosti. Ľudia im verili. Boli totiž naučení, že čo im niekto napíše do zmluvy, to musí byť pravda. Vkladali do nich aj posledné úspory s vidinou ľahkého zisku. Verili, že im sa nič zlé nestane, nič podobné ako sa stalo v inej spoločnosti.

Mení sa doba, aj práca s financiami

Zmluvy finančných produktov v rokoch po revolúcii, mali jednu, a niektoré dve strany. V súčasnosti má jedna zmluva aj cez 100 strán, keď počítame aj obchodné podmienky. Občania sú čím ďalej náročnejší. Zákony sa stále menia a preto je nevyhnutnosť venovať sa vzdelávaniu vo svete financií. Produkty finančných inštitúcii sú veľmi sofistikované.

Finančné inštitúcie musia predávať aj produkty iných inštitúcii. Bankoví pracovníci predávajú fondy, stavebné sporenie a aj poistky.

Meniť často finančného poradcu a produkty sa vám môže vypomstiť. / pixabay.comMeniť často finančného poradcu a produkty sa vám môže vypomstiť. / pixabay.com

Bankový pracovník nie je zárukou kvality

Slováci sú naučení veriť pracovníkom bánk, poisťovní a pritom si ani len nepreveria, ako dlho robí finančný biznis daný zamestnanec. Veď pracuje v banke či poisťovni a určite nechce klientovi zle poradiť. Veľakrát sa stane, že predá produkt, ktorému ani on nerozumie, len má plán predať ten daný produkt.

Nemali by ste stále meniť finančného poradcu a produtky

Z tohto dôvodu odporúčam sústavne sa vzdelávať vo svete financií. Aj bežný klient môže získať rôzne výhody a benefity , len musí vedieť, ako na to, a čo má pre to urobiť. Ak sa už silou mocou nechce učiť základné veci o financiách, by nemal meniť každú chvíľu poradcu a produkty. Mal by si preveriť kvalitu sprostredkovateľa a jeho služby potom využívať dlhodobo.