Šíri sa ďalší podvodný email. Klientov ktorej banky sa snaží oklamať?

Hoci jedna z veľkých slovenských bánk zatiaľ zaznamenala iba jeden falošný email, nabáda svojich klientov na obozretnosť.

Tentoraz sa podvodníci zamerali na klientov Unicredit Bank. Podvodný email je v angličtine. Píše sa v ňom, že banka zaznamenala tri nesprávne pokusy o prihlásenie sa na bankový účet, a preto ho zablokovala. Pre odblokovanie má klient navštíviť uvedenú webovú stránku, kde si už pýta údaje z platobnej karty, píše portál aktuality.sk.

Banky však takéto veci nikdy nerobia. Nikdy nežiadajú citlivé osobné údaje emailom. Martin Švidroň z portálu financnahitparada.sk odporúča, aby sa klienti nepreklikávali na stánku banky cez odkazy. „Internetovú stránku banky vždy napíšte priamo do prehliadača. Akékoľvek nejasnosti konzultujte so svojou bankou. Ak ste na pochybách, zavolajte na call centrum banky, osobne alebo prostredníctvom online chatu na webovej stránke banky a spýtajte sa, či taký mail odoslali. Telefonujte len na telefónne čísla, ktoré sú uvedené na oficiálnej stránke banky,“ uviedol pre portál aktuality.sk.

Takto vyzerá podvodný email. Zdroj: Aktuality.skTakto vyzerá podvodný email. Zdroj: Aktuality.sk

Ak ste už ale údaje podvodníkovi posunuli musíte ihneď konať. Kontaktujte svoju banku prostredníctvom call centra. Tam vám poradia, čo máte urobiť v závislosti od toho, aké údaje sto podvodníkom poskytli. Ak ste napríklad zadali prístupové údaje do internet bankingu, okamžite sa prihláste a zmeňte si heslo. Ak ste prezradili platobné údaje zo svojej karty, zablokujte ju.

Ak ste naleteli podvodníkom, kontaktujete finančného poradcu vo svojom okolí tu