Slováci sú lojálni. Banku alebo poisťovňu menia len sporadicky

Slováci sú lojálni. Banku alebo poisťovňu menia len sporadicky

Klienti si vážia férovosť. Teda, že platí všetko, na čom sa s bankou dohodli, pretože v mnohých prípadoch môže ísť len o výhodnú akciu s viacerými „ale“.

 Slováci ostávajú dlhodobo verní tej istej banke alebo poisťovni, ktorá im poskytuje svoje produkty a služby. Pri rozhodnutí, či zmeniť alebo nezmeniť banku či poisťovňu, zaváži hlavne cena a spoľahlivosť, píše portál sme.sk.

Vernosť banke nadovšetko

 Pre zmenu finančnej inštitúcie sa rozhodne len štvrtina z tých, ktorí o tom uvažujú. Ostatní na to nemajú čas, alebo takúto zmenu považujú za komplikovanú, vyplýva to z prieskumu agentúry STEM/MARK

 Slováci sú k poskytovateľom pôžičiek, poistení, sporiacich alebo bežných účtov lojálni. Banku alebo poisťovňu menia len sporadicky a musia mať na to naozaj vážny dôvod.

 Prieskum tiež ukázal, že siedmim z desiatich ľudí za posledné dva roky nenapadlo zmeniť banku alebo poisťovňu, pretože im vyhovuje cena a spoľahlivosť.

Férovosť na prvom mieste

 Pre klientov bánk, ktorí majú pôžičku, je veľmi dôležitá aj férovosť, teda že platí všetko, na čom sa s bankou dohodli. Preto by sa ľudia nemali nechať zlákať prvou cenovou ponukou. V mnohých prípadoch môže ísť len o výhodnú akciu s viacerými „ale“. Cena je iba jedným z parametrov pri výbere vhodného finančného produktu.

 Vždy je nutné zohľadniť všetky dostupné informácie o produkte, zoznámiť sa s ponukou súvisiacich služieb a pozrieť sa aj na doterajšie skúsenosti existujúcich klientov.

Argumentom sú peniaze

 Mnoho Slovákov využije zmenu a prejde ku konkurencii, nie preto, že sú nespokojní, ale ide im o snahu ušetriť peniaze na výdavkoch. Finančne výhodnejšia ponuka dokáže presvedčiť predovšetkým tých, ktorým prekážajú vysoké poplatky a aktuálna cena ich produktu. Privysoké poplatky donútili takto uvažovať deväť z desiatich Slovákov, ktorí majú pôžičku.